Zautomatyzowane parkingi standardem

 

Jeżeli zastanowić się nad tym, co kryje się za sformułowaniem  zautomatyzowany parking to większość z nas bez wahania odpowie: jest to taki parking, który jest całkowicie samoobsługowy, czyli będę mógł z niego korzystać bez pomocy żadnego dodatkowego personelu. Jest to dosyć ogólna definicja, ale również bardzo trafna. Zazwyczaj parkingi automatyczne wyposażone są jedynie w centrum zarządzania parkingiem, a całość korzystania z parkingu jest dla nas całkowicie samoobsługowa.

Jak działa zautomatyzowany parking?

Parking automatycznyWiększość utożsamia nowoczesny parking z bramką, szlabanem automatycznym, w którym weźmiemy bilet potrzebny nam do zalegalizowania swojego pobytu na danym parkingu oraz do rozliczenia z właścicielem w parkingu, w postaci opłacenia biletu w kasie biletowej. Kontakt z bramką automatyczną jest dla nas pierwszym zetknięciem się z parkingiem automatycznym. Kolejnym krokiem będzie znalezienie miejsca postojowego. Zazwyczaj jest ono oznaczone w postaci świecącej się na zielono diody, która informuje nas, że w tym właśnie miejscu znajduje się wolne miejsce postojowe, które możemy bez problemu zająć. Parking automatyczny to również bezobsługowe kierowanie ruchem na parkingu, z użyciem scentralizowanych systemów zarządzania dla obsługi parkingu. W przypadku, kiedy będziemy chcieli wynająć piętro parkingu wielopoziomowego na obsługę określonej imprezy, będziemy mogli całe to piętro wyłączyć z użytkowania za pomocą odgrodzenia części przez zapory, bądź dzięki automatycznie zasuwanej bramie garażowej. Informację o rezerwacji będziemy mogli umieścić również na tablicy informacyjnej w naszym parkingu dzięki czemu kierowcy będą przygotowani na ograniczoną ilość miejsc, co pozwoli im świadomie podjąć decyzję o skorzystaniu z parkingu, bądź skłoni ich do szukania innego miejsca postojowego. Jest to bardzo dobra alternatywa dla obsługi parkingu, która w tradycyjny sposób musiała wysyłać pracownika informującego o przyczynach i o rodzaju ograniczeń, co wiązało się z ograniczeniem płynności ruchu, a także w generowaniem dodatkowego poziomu niezadowolenia wśród klientów.

Jeżeli przyjrzymy się idei bezobsługowych parkingów to zauważymy że ruch, który jest na nich generowany jest zdecydowanie płynniejszy od parkingów zarządzanych osobowo, bądź manualnie. Również druga strona całej transakcji, czyli Klient, zdecydowanie woli korzystać z parkingów bezobsługowych, co pozwala im zaoszczędzić czas, a sprzężenie z dobrą polityką informacyjną sprawi, że klient zawsze będzie miał pewność czy znajdzie dla siebie miejsce parkingowe.