Wzmocniona rama do samochodu zabytkowego

Stare wojskowe samochody są niesamowitą atrakcją na każdym pokazie i imprezie historycznej. Niejednokrotnie udaje się doprowadzić takie pojazdy do pełnej sprawności, aczkolwiek z użyciem nowoczesnych części, gdyż firmowe podzespoły najczęściej nie są już produkowane od dziesięcioleci. Odtwórcy drugiej wojny światowej, zwłaszcza ci którzy przedstawiają wojska amerykańskie, wyposażają swoje drużyny w najbardziej rozpoznawalny i klasyczny samochód terenowy ze stajni Jeepa.

Orurowanie do samochodu odrestaurowanego

orurowanie do jeepaOdrestaurowane historyczne samochody bywają jedną z największych atrakcji na każdej imprezie, aczkolwiek muszą być zabezpieczone odpowiednio, gdyż lata świetności mają już dawno za sobą i łatwo ulegają uszkodzeniom. Najpopularniejszym i najlepiej sprawdzającym się zabezpieczeniem jest orurowanie do Jeepa, które pasuje idealnie również do starego typu pojazdów, z racji ich niemal identycznej konstrukcji. Tego rodzaju zabezpieczenie jest fabrycznie montowane na wielu modelach samochodów terenowych, zwłaszcza produkowanych przez Jeepa, aczkolwiek nie było one obecne w starych samochodach. Rama ze stopu stali czy włókna węglowego umieszczana jest tuż pod karoserią i osłania pojazd przed większością uderzeń, niejednokrotnie zwiększając znacznie żywotność samochodu odrestaurowanego, nieprzystosowanego do jazdy po trudnym terenie. Niektóre ramy mogą być również wydłużone tak, by sięgać pod zderzak, a rury w owych sekcjach zazwyczaj wykonywane są z bardziej elastycznych materiałów, lepiej absorbujących siłę uderzenia. W nowych samochodach takie orurowanie często wychodzi również ponad karoserię i zastępuje omasztowanie do zakładania plandeki czy dachu z tworzywa sztucznego. Podobne omasztowanie było obecne w kilku późniejszych modelach terenowych samochodów wojskowych, więc i ramy ochronne mogą być używane dokładnie tak samo jak w nowych pojazdach, jeszcze bardziej zabezpieczając samochody przed uszkodzeniami spowodowanymi kolizją.

Fabrycznie tworzone ramy są najlepsze, jeśli chodzi o zabezpieczanie pojazdów odrestaurowanych, gdyż są one lekkie, więc nie tylko bez trudu spełniają wszystkie warunki, niezbędne do otrzymania pozwolenia drogowego, ale również nie obciążają silników czy amortyzatorów, nie przystosowanych do tak ciężkiego ładunku stale na pokładzie. Co ciekawe, warsztaty Jeepa przyjmują do modyfikacji każdy firmowy samochód, niezależnie od modelu czy roku produkcji. Zmodyfikowane mogą być także kopie, zarówno licencyjne jak i nie, o ile są one zgodne ze standardem konstrukcyjnym pierwowzoru, na którym zostały bazowane.