Public Relations w czołówce trendów marketingowych

Analizując zainteresowanie trendami marketingowymi w wyszukiwarce Google okazuje się, że zagadnienie Public Relations posiada przewagę wartości aż 46% nad marketingiem treści. Publikacje typu content marketing to niezwykle popularne narzędzi i dziś mało kto nie zdaje sobie z niego sprawy. Potencjał optymalizacji publikacji pod względem SEO to jeden z głównych trendów determinujących Industry 4.0., który może stanowić atrakcyjną wartość dodaną do działań PR wśród agencji i przedsiębiorstw.

Jak PR może efektywnie stymulować rozwój contentu?

agencja pr w WarszawieDziałania Public Relations to nic innego jak prowadzenie kampanii mających na celu budowanie wizerunku marki oraz zaangażowanej w projekty społeczności poprzez kanały komunikacji internetowej (sieci social network), organizację eventów branżowych czy szkoleń tematycznych, a co za tym idzie- zwiększanie rozpoznawalności marki. Efektywny PR polega zatem na aktywnej współpracy i umiejętnym wykorzystaniu marketingu treści oraz jego dystrybucji. Budowanie świadomości marki jest niezwykle istotne na każdym etapie rozwoju organizacji, a w szczególności w sytuacji, gdy mamy do czynienia z tzw. rebrandingiem, czyli zmianą szyldu. W momencie, gdy firma X zmienia się w Y, działając w tym samym sektorze gospodarczym jednakże pod zmienioną nazwą kluczowe jest systematyczne wprowadzenie klienta w nową sytuację rynkową. Przygotowując nową strategię dystrybucji materiałów promocyjnych warto wspomóc się metodą budowania mapy podróży klienta, czyli Customer Journey Map. Analiza ogółu wrażeń konsumenta, które towarzyszą mu na każdym etapie korzystania z rozwiązania oferowanego przez dane przedsiębiorstwo sprawi, że agencja PR w Warszawie będzie mogła efektywniej zbierać informacje o swoich kontrahentach, budować oraz inwestować w rozwój relacji na linii konsument- przedsiębiorca. W takim momencie kluczowe będzie aktywne zaangażowanie odbiorcy w tok działań związanych ze zmianą koncepcji marki. Niezwykle pomocnym narzędziem dystrybucji treści reklamowych mogą okazać się social media.

Organizacja konkursów, np. na chwytliwe hasło reklamowe, zachęcanie do oznaczania i wspólnej zabawy użytkowników to świetny pomysł na zwiększanie sieci kontaktów i pozyskiwanie nowych klientów. Kreatywna komunikacja z użytkownikami pozwala kształtować w firmie umiejętność przewidywania trendów rynkowych, co pozwoli lepiej analizować przyszłe potrzeby użytkowników. Jednym z kluczowych narzędzi wykorzystywanych w tym procesie jest badanie z uwzględnieniem wskaźników satysfakcji klienta oraz CES, który pozwala przewidzieć rozwój relacji.