Komputer do gamingu turniejowego

 

Maszyny używane do sportów internetowych, jak w ostatnich latach nazywano rankingowane rozgrywki sieciowe między drużynami lub pojedynczymi zawodnikami musiały posiadać nie tylko bardzo dobre podzespoły, ale również oprogramowanie, które często było pomijane przez rekreacyjnych graczy. Części wewnętrzne posiadały bowiem różnice często niezauważalne dla graczy w trakcie gry, aczkolwiek zastosowanie oprogramowania graficznego widocznie poprawiało nie tylko jakość obrazu, ale również stabilność działania.

Profesjonalne komputery gamingowe

komputer dla gracza do 5000 złNajczęściej zdarzało się iż nowi gamerzy składali maszyny kładąc duży nacisk na suche osiągi sprzętowe podzespołów, choć pomijali bardziej skomplikowane kwestie, takie jak kompatybilność części oraz wpływ dodatkowego oprogramowania na działanie komputera. Podczas składania maszyn na zamówienie, wiele serwisów komputerowych proponowało przede wszystkim zastosowanie akceleratorów grafiki, sprawdzających się w maszynach o mniejszych osiągach, które mogły znacznie poprawiać jakość wyglądu dowolnego tytułu bez wywoływania nadmiernego zużycia zasobów sprzętowych. Każdy customowy komputer dla gracza do 5000 zł posiadał takie oprogramowanie, instalowane jako część wyposażenia komputera, choć jego rozbudowa była jak najbardziej możliwa na wszystkich obecnie używanych systemach operacyjnych. Akceleratory graficzne były zazwyczaj dopasowywane do konkretnego modelu czy serii kart graficznych, będących częścią komputera. Były one bowiem używane w celu poprawienia mankamentów danej karty, i ulepszenia jej działania, choć w celu zapewnienia jak największej stabilności sprzętowej wymagane było również użycie aplikacji regulujących pracę procesora. Obecnie używane procesory posiadały bardzo podobne taktowanie, aczkolwiek różniły się ilością rdzeni. W wielu przypadkach, ich możliwości były ograniczone przez konieczność podzielenia pracy pojedynczego rdzenia na kilka wątków, obsługujących jednocześnie bardzo wielu procesów, zmniejszając tym samym szybkość pracy i wydajność całości sprzętu.

Programy gamingowe, obecne w większości nowoczesnych komputerów dla graczy umożliwiały stworzenie wirtualnych wątków rdzeni, obsługujących procesy o najniższych priorytetach, umożliwiających podniesienie szybkości i mocy obliczeniowej nawet na najsłabszych maszynach. W przeciętnych komputerach dla graczy oznaczało to możliwość zastosowania nowszych i lepszych akceleratorów graficznych i programów streamujących, korzystających wyłącznie z zasobów samego procesora.